söndag 30 maj 2010

Cupcakes till mors dag

Idag har det bakats cupcakes till mors dag! Från början hade jag tänkt göra en somrig gräddtårta, men mamma önskade sig en cupcake och då fick det såklart bli så på hennes (och alla andra mammors) dag! Dekorationerna är gjorda i flowerpaste och M-en står för "Mamma" ;-) Ni får hålla tillgodo med en bild på bakverken denna gång, för jag vill justera lite i recepten på såväl muffins som frosting innan de publiceras.. Uppvaktade Du din mamma med något bakverk på mors dag, eller blev du kanske själv uppvaktad med något smarrigt?

9 kommentarer:

Tulipan´s bakverk sa...

Min mamma bor långt utav helvete uppe i Finland så hon fick inget bakverk, dessutom var mors dag för två veckor sedan där :P
Men mamma och pappa kommer hit den 15:e och då ska dom banne mig få smarriga saker :)
Dom följer min blogg varje dag och jag får alltid höra att dregglet hänger så jag får väl göra något riktigt smarrigt när dom väl kommer :P
och du... självklart vill vi ha recepten... dom ser juh onekligen jävligt smarriga ut... som vanligt ;)
Du gör så himla fina och goda saker gumman!
Så jag dregglar inne hos dig jag ;)

Kraaaaaam och hoppas du fick en fin dag!

Stina

Anna Wolf sa...

Härliga cups!

Nej, det blev inget morsdagsfirande hos oss... min egen mamma ligger opererad och till mig är det ingen som bakar ;) Själv var jag dessutom upptagen med Pandurotårtorna, så, hm... tja... vi kan väl låtsas att någon bakat två stora bröllopstårtor till mig :D (

Moa sa...

Jag gjorde min första tårta med sugarpaste igår! =) Den blev rätt bra för att vara första gången men jag hade inga färger hemma så den fick bli vit. Du kan kolla bild på min blogg!

sana sa...

Så söta dina cupcake med gröna hjärta till mamma!! jag tror att din mamma är mycket nöjda eftersom du hade bakat söta saker till henne ;=)

Moa sa...

Tack så mycket! =)
Var får du all din inspiration ifrån? Allt ser så fint och riktigt delikat ut!

Hanna - Bakfnatt sa...

Stina (Tulipan´s bakverk): Då förstår jag att det inte blev något mors-dag-firande för din mammas skull =) Men så gott för dina föräldrar att få bli bjudna då de kommer ner! Måste ju vara extra spännande för dem när de har en bloggande bakdotter ;-) Tack för dina fina ord! Skall se över recepten och provbaka dem någon gång till. Vill ju att det jag publicerar smakar lika gott som det ser ut ;-)

Anna Wolf: Tack =) Hihi, det tycker jag att du gör rätt i!

Sana: Tack! Tror också att hon blev nöjd, liksom de två andra mammorna som också var på plats ;-)

Moa: Åh, tack! Så roligt att du tycker det =) Inspirationen kommer lite varstans ifrån. Hittar mycket inspiration på nätet och hos andra bloggare men också i vardagen.. Sedan jag började med bakning och tårtdekorering har jag börjat se saker och ting med nya ögon. Sådant som kanske för många andra bara är just en sak kan jag på något sätt tänka om till att passa en tårta osv. Lite svårt att förklara ;-)

Cecilia sa...

Jättefina! Härlig grön färg, och vackert kombinerat.

Jag vill också ha bokstavstansa! Jag skulle behöva större budget.. :)

annica sa...

Såå söta cuppisar!

Fick tyvärr inte äran att göra nåt gott till min mamma, då de var bortresta, men jag ska bjuda henne på nåt riktigt gott en annan dag!

Min make kom hem med en stor bukett blommor och en present som jag blev väldigt glad över, nämligen Leilas senaste bok One more slice! :)

Till fikat gjorde jag lite snabbcuppisar av mina sommarmuffins med rabarber o jordgubbar. En klick grädde och jordgubbskulor på toppen och det blev väldigt smarrigt! :)

Hanna - Bakfnatt sa...

Cecilia: Tack så mycket =) Bokstavsstansar känns som en investering värd pengarna!

Annica: Tack, tack! Oavsett om det är mors dag eller inte så brukar hembakat uppskattas =) Så gulligt av din man, en helt perfekt present! Måste ta och prova jordgubbar + rabarber snart, låter jättegott att kombinera det i cupcakes =)

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tiden att kommentera ♥